niedziela, 29 marca 2015

ROGALIKI

Ostatnio prosiłyście mnie o przepis na rogaliki, które pojawiły się na zdjęciu w jednym z wcześniejszych postów TUTAJ  
Dziś spełniam obietnicę i podaję przepis na te właśnie rogaliki. Większość przepisów, które posiadam w swoim przepiśniku zapożyczone mam od swojej mamy, która od zawsze dużo i smacznie piekła (zresztą tak jest do dziś). Ten przepis również jest od Niej. Sprawdzony, przetestowany już tysiące razy, zawsze się udaje i smakuje wybornie.

Potrzebujemy:
- 1 kg mąki
- 10 dag drożdży
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 margaryna (ewentualnie 1,5 aby były kruchsze)
- 0,5 szklanki cukru
- 1 cukier waniliowy
- 1 szklanka mleka (ja daję roślinne)
- 3 całe jajka
- 1 żółtko (białko zostawiamy do posmarowania)
- szczypta soli
- 1 ugotowany (na sztywno) budyń lub konfitura – do zawinięcia w środku rogalika

Przygotowanie:
Wsypujemy mąkę do miski i robimy dołek, do którego wrzucamy rozkruszone drożdże + cukier + cukier waniliowy + ciepłe mleko i pozostawiam aby chwilę się to wszystko ruszyło – trwa to około 10 min  (ja w tym czasie gotuję sobie budyń o ile mam mieć rogaliki z budyniem), następnie dodajemy resztę składników i zarabiamy. Gdy już mamy sklejone cisto to na końcu dodajemy roztopioną ciepłą margarynę i dalej zarabiamy aby powstała jednolita kula cista. Dzielimy ciasto na mniejsze kawałki i wałkujemy kształt koła (jeżeli chcemy mniejsze rogaliki robimy mniejsze koła, natomiast jeżeli chcemy większe to automatycznie koła większe rozwałkowujemy). Potem kroimy w trójkąty, nakładamy po trosze budyniu lub konfitur i zawijamy w kształt rogalika. Przed włożeniem do piekarnika, za pomocą pędzelka smarujemy je roztrzepanym białkiem. Pieczemy około 15 min w 175 º w termoobiegu.

Z kilograma mąki wychodzi spora ilość rogalików (można zrobić z połowy składników będzie mniej), ale ja zazwyczaj robię właśnie z takiej ilości mąki ponieważ po upieczeniu i wystudzeniu spokojnie możemy je zamrozić (tak właśnie robię i podczas wizyty niespodziewanych gości wyciągam asa z rękawa ;) chwila w mikrofali i smakołyk do kawy gotowy). Po wyjęciu z zamrażalnika nie tracą swych walorów smakowych. Smakują równie dobrze, tak jak tuż po upieczeniu. 
 Tymon postanowił wydłużyć czas pieczenia :)
Życzymy smacznego!!!

Jeśli postanowicie upiec je u siebie, to będzie nam miło jeśli dacie znać jak Wam wyszły :)

23 komentarze:

  1. Uwielbiam rogaliki :) Muszę zrobić.. dawno nie robiłam :)
    Doczekać się nie mogę aż wejdę w swoją kuchnię... znów stanę się zapaloną kucharką! Takie przeprowadzki bardzo motywują

    Pozdrawiam, MG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam jak ja wyposażałam kuchnię, był szał ciał :) wszystko wtedy mi było potrzebne i wszystko chciałam kupić :) bardzo miły czas. A rogaliki zrób i daj znać czy posmakowały :)

      Usuń
    2. I tak właśnie będzie... jestem przekonana ;)

      Usuń
  2. Wyglądają przepysznie! Na pewno wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj, wypróbuj a potem daj znać czy smakowały ;)
      Dziękujemy za odwiedziny :)

      Pozdrawiamy i zapraszamy częściej do nas.

      Usuń
  3. Ooo rogaliki, uwielbiam je bardzo! :-)
    Może się skuszę i upiekę na święta.
    Zobaczymy czy nam starczy czasu.
    Pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skuś się skuś a na pewno nie pożałujesz :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Oj chętnie skorzystam z przepisu ;) uwielbiam takie rogaliki:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Daj później znać jak się udały ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Wyglądają smakowcie :D Chodzą mi takie po głowie już od jakiegoś czasu i jakoś nie mogę się zabrać do pieczenia.. ale przepis sobie zapisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbierz się w sobie i myślę, ze nie pożałujesz poświęconego czasu ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Jakie smakowitości :) aż chciałabym być tam z Wami, poczuć te zapachy i się poczęstować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszamy ;)

      Pozdrawiamy i buziaki dla Helenki :)

      Usuń
  7. Moja mama często robi takie rogaliki i wszyscy je uwielbiamy!

    Pozdrawiam i Zapraszam www.befamily.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasz przepis też właśnie od mojej mamy jest :) jednak te nasze mamy to skarbnice wszelakich mądrości :)

      Dziękujemy za odwiedziny i na pewno wpadniemy do Was i zostaniemy na dłużej :)

      Pozdrawiamy!

      Usuń
  8. Człowiek się odchudza, a tu takie pyszności :) Moja babcia robi pyszne, ale może czas się nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas, czas :) a jak zjesz sobie na smaczka jednego to nie pójdzie w boczki. Ja zawsze sobie tłumaczę, że tym razem to na pewno w cycki wejdzie ;D U mnie chłopaki się nimi zajadają a ja, jak się tak na nie napatrzę przy robieniu to potem z rozsądkiem do nich podchodzę ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Pyszności! Dzięki za przepis. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :) cieszę się, że mogłam się podzielić przepisem z innymi :)

      Pozdrawiamy!

      Usuń
  10. O mniam! Wyglądają pysznie! Super przepis, przyda się na święta :)
    Zapraszam do siebie: fochzprzytupem.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się, ze się przyda :) dziękujemy za odwiedziny i zapraszamy częściej oraz do nas na FB. Was bardzo fajnie się czyta i ogląda na pewno będziemy stałymi bywalcami :)

    Pozdrawiamy cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  12. ale pyszności! chcę, chcę! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. No to już, czas zabrać się za nie :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń