środa, 27 maja 2015

RAVIOLI Z MALINAMI

Dziś u nas wpis na słodko. Podam Wam przepis na Ravioli z malinami a w zasadzie z kremem malinowym. Myślę, że miłośnikom kuchni włoskiej na pewno by te małe pierożki posmakowały, bo to jedna z bardziej znanych i lubianych potraw właśnie tej kuchni. Najczęściej u nas je jemy na ostro nadziane mięsem, warzywami lub moim ulubionym szpinakiem. A dziś postanowiłam je zrobić na słodko i okazało się, że to strzał w dziesiątkę bo smakowały nam bardzo.


Składniki na ciasto:
300 dag mąki (u mnie typ 650)
2 jajka (duże)
odrobina wody (około 1/3 szkl) zależy od konsystencji ciasta
3 łyżeczki oleju (u mnie słonecznikowy)
szczypta soli

Z wyżej wymienionych składników zagniatamy ciasto (tak jak na makaron) następnie zawijamy w folię i odkładamy do lodówki  na około 40 min.

Składniki na nadzienie:
150-200 dag malin
3 łyżki sera twarogowego 
150 dag serka mascarpone 
cukier waniliowy  
2 łyżki cukru pudru

Olej do smażenia

W naczyniu rozgniatamy maliny. Dodajemy ser twarogowy oraz serek mascarpone i dalej rozgniatamy aby powstała jednolita masa. Następnie wsypujemy cukier puder  oraz cukier waniliowy i wszystko delikatnie mieszamy.

Wykonanie:
Ciasto dzielimy na pół i rozwałkowujemy bardzo cienkie placuszki. Na jeden z nich nakładamy po około łyżeczce nadzienia w równych odległościach (około 3 cm x 3 cm). Krawędzie ciasta zwilżamy wodą za pomocą pędzelka (cisto lepiej się później skleja). Następnie nakrywamy drugim rozwałkowanym plackiem i delikatnie dociskamy krawędzie, tak aby ładnie się skleiło. Potem wykrawamy kwadraciki. 

Na patelni rozgrzewamy tyle oleju, aby nasze pierożki się przykryły (u mnie słonecznikowy). Następnie wrzucamy nasze pierożki i smażymy z obu stron do zarumienienia. Po wyciągnięciu odsączamy z tłuszczu na ręczniku papierowym. Ja je podałam delikatnie posypane cukrem pudrem z dodatkiem malin oraz powideł brzoskwiniowych. Z tej porcji wyszło mi około 40 szt ravioli. 

Życzymy Smacznego!!!

8 komentarzy:

  1. O jacie! Wygląda to pysznie, a młody jest tylko tego dowodem :)
    Pięknie tu u Ciebie, już się zadomawiam i mam nadzieję, że Ty również zajrzysz do mnie:)
    blog: fochzprzytupem.blogspot.com
    facebook: www.facebook.com/pages/FOCH-z-przytupem/727676660654507
    instagram: instagram.com/fochzprzytupem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio faktycznie byłam mniej aktywna w sieci ale teraz muszę koniecznie nadrobić zaległości. U Ciebie jest zawsze ciekawie tak więc na pewno będę stałym bywalcem ;)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. świetnie wygląda to ravioli :) jutro sprawdzę z rodzinką jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że skorzystasz z przepisu :) będę czekać na komentarz czy smakowało :)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. wyglądają smakowicie, pewnie jeszcze lepiej smakują :)
    Pozdrawiamy z Basią i zapraszamy zajrzeć do nas :) http://labarbaretta.blogspot.com/
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smakują kochana wybornie :) musisz posmakować :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ja osobiście nie jadam ravioli na słodko, ale tym razem chętnie się pokuszę i wypróbuję tą wersję :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skuś się skuś a na pewno Ci posmakują :) ja osobiście się zakochałam również w tej wersji słodkiej :)

      Usuń